Celebrity a jejich značky alkoholu
Privátních značek alkoholu roste jako hub po dešti. Asi si říkáte, co znamená spojení „privátní značka“. Je to jednoduché. Oslovíte společnost, která vyrábí či míchá alkohol na zakázku. Dáte lahvi jedinečný a nejlepší název a vyřídíte všechna povolení. Necháte si vše zkompletovat, tedy svůj jedinečný spirit dát do lahví, opatříte etiketami, uzávěry, okolkujete, a máte svoji značku destilátu hotovou. Teď už stačí jenom nějaký ten marketing, ať to máte komu prodávat.
Čím dál více slavných osobností se pouští do tohoto spirit-businessu. Jako o jednom z prvních se začalo v mediích psát o světoznámém herci Georgi Clooneym, který v roce 2013 založil s dvěma společníky značku Tequily Casamigos. Neznamená to, že George stál celé dny u destilačního kotle, jednoduše se spojil s dodavateli tequily, který dle jeho požadavků obsah lahve vyrobil. V roce 2017 značku převzala nadnárodní společnost Diageo za 700 milionů dolarů, plus přihodili až 300 milionů dolarů dle dalšího ekonomického rozvoje firmy. V současné době se tato značka rozšířila nejen po USA, Evropě ale také do Austrálie s celkovým prodejem přesahující objem 1,1 milionu 9litrových krabic tzv. „cases“. To není málo.
U tequily ještě zůstaneme. Známý herec Dwayne „The Rock“ Johnson stál s partnery v březnu roku 2020 u zrodu značky tequily jménem Teremana. Hned následující rok se prodalo 600 000 devíti litrových beden. The Rock míří s touhle značkou ke hvězdám. Dle svých slov má ambice rozšířit tento brand do všech koutů světa.
Je zvláštní jak se tento destilát z agáve těší u celebrit oblibě. Další je herec Chris Noth, známý ze seriálu Sex ve městě jako „pan Božský“. Tento gentleman si pořídil v roce majoritní podíl ve firmě vlastnící prémiovou Tequilu Ambhar. 51% podíl v Ambhar Global Spirits měl vyjít herce na 12 milionů dolarů. Nekupte to za tuhle super cenu. Samotná značka vznikla v roce 2OO9 a hned od svého počátku nabídla 3 různé varianty tequily. Tedy reposado,blanco a stařenou.
Takto bychom mohli ještě pokračovat, například zpěvákem kapely Maroon 5 Adamem Levinem, který se svojí ženou, modelkou Behati Prinsloo, investovali do značky Tequily Calirosa. Známá herečka Kate Hudson zase pro změnu stála u zrodu značky King St Vodka a stala se i tváří konopného nápoje Cann. Sama herečka neskrývá svoji vášeň pro vodku a drink Martini. Proto se dle jejích slov, rozhodla vydat touto cestou. Kreativita Kate rozhodně nechybí, kromě vydání lifestylových knih měla i svoji kolekci oblečení Happy X Nature.
Zabrousíme teď do kategorie ginu. Tam je nyní hodně slyšet o herci Ryanovi Reynoldsovi a jeho značce ginu Aviation, na které se podílí. Pokud jste viděli v poslední době nějaký aktuální snímek s tímto hercem, mohli jste tam většinou zahlédnout i tento gin. Nutno podotknout, že jako jediná z dnes zmíněných lahví, je oficiálně distribuován na českém trhu.
Zakončeme to sladce. Zpěvačka Mariah Carey si v roce 2019 namočila prsty v USA se značkou Black Irish cream liqueur. Ten se dokonce nabízí už ve třech variantách. A ano je tam i slaný karamel, který se v roce 2O21 stal velkým hitem.
No a co český rybníček showbusinessu? I zde můžeme něco pohledat. Například Karlos Vémola nechal vzniknout značku KTVODKA. Ta vzešla ze spolupráce s mistry destilatéry od Rudolfa Jelínka. A co jiného čekat než pořádnou šaškárnu. Každá lahev je vyzbrojena červeným LED podsvícením. Terminátorovu KTVODKU nejde opravdu přehlédnout a to ani v mediích.
Tak vidíte, jak se nám krásně propojil svět alkoholu a celebrit. Ještě by mohl věčně se otužující Dan Landa založit svojí značku zdravé minerální vody Orlíkovice a bude to úplně všechno dokonalé.
P.S. Až budete jednou slavní, udělejte si svoji kořalku.