Pavel Švarc / Destilerka.cz

Pavel má mnoho zkušeností z oblasti nealkoholických i alkoholických nápojů. V minulosti působil na různých pozicích – od nákupčího v mezinárodním řetězci až po obchodního ředitele největšího výrobce a distributora alkoholu v Česku. Od roku 2019 se ale věnuje výhradně svému projektu – Destilerka.cz.

Co tě inspirovalo k založení Destilerky?

Myšlenka se zrodila už v době mého působení ve STOCK Plzeň-Božkov. Tehdy jsem ji ale nedokázal dotáhnout tak, aby dávala firmě smysl. Inspirací mi byl projekt pivovarů Heineken, který v zemích Beneluxu vytvořil platformu umožňující craftovým pivovarům nabízet své produkty u Heinekenu.


Specializovaných e-shopů s alkoholem je celá řada. V čem je ten tvůj jiný?

E-shopů je dnes spousta – a nejen s alkoholem. V tomto směru je Česká republika hodně napřed oproti jiným evropským trhům. Specializovaný e-shop je skvělá cesta, jak se dostat přímo na displej mobilu každého zákazníka, což bychom jinak nedokázali. Kdybychom měli v sortimentu alkoholické nápoje z celého světa, některé věci by byly jednodušší a potenciál větší. My jsme ale od začátku vsadili na lokálnost a české řemeslo. Když jsme e-shop zakládali, téměř nikdo nenabízel české řemeslné lihoviny napříč všemi kategoriemi – tedy nejen pálenky a likéry, ale i giny, absinty, whisky a další. Dnes už je konkurence větší, ale vnímáme to pozitivně – naše mise je pomáhat českým řemeslným výrobcům. E-shop jsme spustili v září 2019. Jen pár měsíců poté, v únoru 2020, přišel Covid. Zavřené kamenné obchody nám tehdy nečekaně nalily do žil obrovskou rychlost. Vystřízlivěli jsme po dvou silných letech, ale stále se nám daří růst.

 

V nabídce máš také svoje značky. Jak se jim daří?

Máme dvě značky – jednu vlastní a jednu sdílenou s výrobcem Pavlem Cermanem. K tomu máme i produkty a balení vyvinuté speciálně jen pro nás. Naší první značkou je Bohemica. Je to oslava toho nejlepšího, co vzniká v Čechách a na Moravě. Proto na ní spolupracujeme už s pěti lokálními výrobci v tom, co umí nejlépe, a každému z nich tak pomáháme. Že to funguje, nám potvrdily i úspěchy z mezinárodní soutěže London Spirits Competition, na níž Bohemica Višňovka získala ... 

Chcete se pokračovat ve čtení článku?

Pokračujte ve čtení na webu Drinking Cat >

Obsah tohoto webu je určen pouze osobám starším 18 let, protože nabízí poukazy na alkoholické degustace a zážitky.
Pokračováním potvrzujete, že vám již bylo 18 let.