0
Your Cart

Trendy v Gastronomii 2022

Molekulárka
Molekulárka

Čas letí a máme za sebou roky, které nebyly pro gastronomii příliš pozitivní. Trendy ale i tak běžely dál a gastronomie se opět o kousek změnila. Pokud pomineme návštěvnost a situaci na trhu práce, další výrazná rána pro majitele je nárust cen energií. Po dobu pandemie bylo možno sledovat konec mnoha provozů. Většinou se ale o daný prostor přihlásil nový zájemce, který doufá ve větší štěstí než jeho předchůdce. I když trh prořídl, stále je nabídka větší než poptávka. Minimálně ve větších městech.
Je tedy jasné, že náklady na provoz gastronomického zařízení stouply za poslední rok do astronomických výšek. To se zákonitě musí promítnout do prodejních cen.

V dnešní uspěchané době se nabízí hodně aktivit, ale není na všechny dost času. Hosté si proto raději zajdou častěji než dříve do své oblíbené hospody či restaurace, ale vždy tak, aby druhý den mohli fungovat, a to i včetně víkendů. S tím koresponduje i to, že nyní více táhnou pivní koncepty s kuchyní. Kde jsou časy zahulených sklepních hospůdek, kde jste hledali v dýmu připitého výčepáka. Marně byste ho hledali mezi taháky typu Lokál či jiných plzeňských konceptů. 

Díky současným okolnostem se více gastronomie zaměřuje na prezentaci dodavatelsko-odběratelského řetězce. Podniky více prezentují své dodavatele a říkají svým hostům co mají na talíři či ve sklenici. A lidi to baví. Lidi to baví moc. Český řezník nebo pěstitel bude opět středem pozornosti. Někdo tomu říká lokálnost, někdo selský rozum nakupovat u souseda.
Na druhou stranu z dlouhodobého hlediska je stále značný zájem o asijskou kuchyni. Je to díky velkému počtu asijských restaurací, které v mnoha případech nejsou jen bistrem, kde jídlo dříve štěkalo. Jsou to často místa s originálním interiérem a velmi chutnou kuchyní.

Lidé se také čím dál více zajímají i o to co pijí, tedy o vína či destiláty. Díky sdružovaní a sdílení informací na sociálních sítích vzniká velmi odborná laická veřejnost. Rádi pak navštěvují různé degustace, hlavně ty rumové. Tu můžete také najít zde na naších stránkách 

Když byla řeč o lokálnosti, ta se dotýká i českého palírnictví, které je v rozkvětu. Hosté začínají objevovat malé české palírníky a jejich unikátní výrobky. Dokonce existují specializované e-shopy zaměřené pouze na české produkty. Náš oblíbený je www.destilerka.cz

Oproti tomu se jeví jako velký kontrast informace o navyšujícímu se zájmu o nealkoholické destiláty. Ano i toto existuje. I přesto, že cena je leckdy vyšší než opravdový destilát, zájem je enormní. Ve světě nealka se také značně rozšířila nabídka limonád a jiných nealko nápojů. Často je kladen důraz na nízký obsah cukru či jiná alternativní sladidla. Neměli bychom ani opominout stále se zvyšující nabídku houbových nápojů. Houby jedou, ale nebojte se, jen ty slušné.
A proto máte nás, web alkoholog.cz, abyste s námi sledovali trendy v gastronomii a nechali si doporučit jen to nejlepší. 

P.S. Pijte dobře a s mírou. Nebo s Mírou. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *